3 popularne style uczenia się

Jaki jest Twój styl uczenia się? Jego znajomość i odpowiednie dostosowanie technik przynosi lepsze rezultaty. Każdy korzysta z unikalnych metod, ale ogólnie istnieją trzy popularne style uczenia się: wizualny, słuchowy i kinestetyczny. Warto na to zwrócić uwagę, przygotowując program kursów językowych w Gdańsku. Wzrokowcy uczą się najlepiej, gdy widzą dane informacje. Słuchowcy najlepiej przyswajają to, co słyszą. Natomiast kinestetycy podczas nauki wykonują różne czynności (np. chodzą).

Przykłady zastosowania stylów uczenia

Uczniowie wizualni dobrze sobie radzą z książkami i fiszkami. Jeśli nie mają silnych zdolności słuchowych, mogą mieć problem z rozwijaniem umiejętności konwersacyjnych. Przydatne będą tutaj filmy, seriale i materiały edukacyjne z napisami lub wizualnymi wskazówkami dotyczącymi tego, co słyszą. Przygotowując kursy językowe w Gdańsku, warto zadbać o pomoce wizualne, np. obrazki, ilustracje i przeźrocza.

Słuchowcy mogą łatwo doskonalić umiejętności komunikacyjne. Korzystają bardziej niż inne typy uczniów, słuchając nagrań z native speakerami i muzyki oraz oglądając zagraniczną telewizję, filmy i seriale.

Uczniowie kinestetyczni często muszą wykonywać ćwiczenia fizyczne, by przyswoić nowe informacje. Lubią robić notatki podczas kursów językowych w Gdańsku. Chętnie korzystają z oprogramowania, które zachęca do interaktywności.

Jak wspierać wzrokowców?

Wzrokowcy mają dużą wyobraźnię. Zapamiętują to, co widzą, a nie słyszą. Chętnie rozwiązują łamigłówki. Prowadząc kursy językowe w Gdańsku warto dostosować techniki bezpośrednio do uczniów.

Lektor nie musi być artystą, by wspierać wzrokowców. Po prostu powinien zapisywać nowe słówka na tablicy i dodawać kilka wskazówek kontekstowych (np. wstawianie części mowy w nawiasach lub podkreślenie akcentowanej sylaby). Ułatwi to przyswajanie wiedzy. Przydatne będą również kolorowe karteczki do porządkowania informacji. Wykresy, diagramy i osie czasu angażują wzrokowców i pozwalają im łatwiej przywoływać wiadomości, organizować koncepcje i wyrażać swoje myśli.